,,Biała Masajka” Corinee Hofmann

,,Biała Masajka” Corinee Hofmann

We wrześniu obejrzałam jeden z odcinków ,,Rozmów w toku” których gościem była autorka tej książki Corrine Hofmann, jej opowieść bardzo mnie zafascynowała i postanowiłam przeczytać tą książkę jednak dopiero teraz była ona dostępna w mojej bibliotece. Przeżyłam niestety trochę rozczarowanie, choć jest ona bardzo ciekawa ale relacje autorki były o wiele bardziej interesujące.




Jest to relacja autorki z jej czteroletniego pobytu w kenijskim buszu. Corinne, jest Szwajcarką, do Kenii wybrała się narzeczonym, tam jednak trafiła ją strzała Amora i poznaje czarnoskórego Masaja o imieniu Lketinga. Zakochuje się w nim, porzuca dostatnie życie i postanawia zamieszkać z nim w buszu. Warunki, które tam panują są bardzo ciężkie. Corinne musi codziennie chodzić do oddalonej rzeki po wodę, rozpalać ogień, parzyć herbatę, która wiele razy jest jedynym posiłkiem w ciągu kilku dni oraz mieszkać w manyattcie, małego domku zbudowanego z krowich placków. Kultura plemienia Samburu, bardzo różniła się od europejskiej. Na początku bardzo to fascynowało autorkę ale z czasem stało się uciążliwe. Lketinga inaczej odbierał pojęcie miłości, był wojownikiem i mógł mieć wiele dzieci oraz wiele żon. Ważne dla niego było posiadanie dzieci, tak więc owocem ich uczucia była mała Napiraj. Corinne rodzi ją w strasznych warunkach, zachorowała na malarie, w ostatnim momencie dostała się do szpitala, który był bardzo prymitywny. Mimo wszystko walczyła jednak o swoją wielką masajską miłość. Kupiła pierwszy w wiosce samochód, prowadziła sklep, dzięki czemu wielu mieszkańców nie głodowało. Cały czas dopadały ją choroby a Lketniga stawał się coraz bardziej zazdrosny. Ratując siebie i córkę Corinne uciekła z Afryki do Szwajcarii, jednak te 4 lata bardzo wiele wywarły na jej życiu.

Czytając książkę można poznać wiele ciekawych informacji o kulturze Afryki, klimacie, tradycji. Sama lektura jakoś nie trzyma w napięciu, ale jest cennym źródłem informacji, przekazuje prawdziwą historię kobiety, która zdecydowała się żyć w takich warunkach. Historia Corinne stała się absolutnym hitem na świecie.




Plusy:
-prawdziwa historia,
-wiele ciekawych informacji o tamtejszej kulturze,
-bogata w fotografie, które najbardziej obrazują jej życie,
-wciąga.

Minusy:
-brak.

Ogólna ocena 9/10

Komentarze

  1. Widziałam tą książkę w bibliotece,więc pójdę jeden dzień wypożyczyć,bo wydaje się być interesująca! :)
    http://qllever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i oglądałam film.Bardzo ciekawa i chwilami wstrząsająca

    OdpowiedzUsuń
  3. czytałam naprawdę świetna książka polecam :)

    http://ruda-rudaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej. Spytałaś sie mnie pod jaką nazwą obserwuje, tak więc: normalnienienormalna :)
    http://paulaalajf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już jakiś czas temu, sama książka naprawdę jest interesująca.
    Jednak przeraża mnie naiwność tej kobiety, która na własne życzenie władowała się w takie bagno. Aż trudno uwierzyć, że jest to historia oparta na faktach.

    OdpowiedzUsuń
  6. slyszalam o tej książce, moja siostra ją czytała i jej sie podobała :)

    http://positive-memories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tą książkę w domu, film też oglądałam. ;)

    Mogłabyś mi pomóc i poklikać w linki z tego posta? KLIK Z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Może ktoś mi ebook wysłać z Białą Masajką ?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

- Każdy komentarz jest dla mnie osobistą motywacją

-Jeżeli chcesz zaobserwuj, rewanżuje się, ale chciałabym, żeby moi obserwatorzy odwiedzali czasem mój blog.