sobota, 9 maja 2015

Trądzik, czyli jak sobie z nim radzić

 Chyba każdy z nas ma jakieś problemy skórne typu trądzik czy wypryski. Najczęściej jednak dotyka nastolatków na skutek złej pracy hormonów ale obecnie dotyka coraz więcej  osób dorosłych. Oczywiście większe problemy z nim mają osoby z cerą tłustą ale dotyka też osoby z suchą cerą.



Żeby złagodzić i zlikwidować jego objawy oprócz diety należy też prawidłowo dbać o cerę. I o tym opowiem najwięcej.
Po pierwsze oczyszczenie! Codziennie rano i wieczorem należy porządnie oczyścić swoją skórę, pozbyć się makijażu aby skóra mogła ,,oddychać", usunąć pozostałości po kosmetykach i bakterie. Najlepsze do tego będę pianki i żele, które należy zmyć lenią wodą i delikatnie osuszyć ręcznikiem.

Aubrey - Terapia oczyszczająca - Żel przeciwtrądzikowy z 2% kwasem salicylowym z kory wierzby

 http://www.bio-lifestyle.pl/images/BIO-BEAUTY/AUBREY/Tonik_z_kwasem_salicylowym.jpg
Dopiero po takim oczyszczeniu można na skórę nałożyć krem, ten z kolei powinien być lekki żeby nie zapychał porów.  Oczywiście należy poszukiwać tych przeznaczonych do cery trądzikowej. Zapobiegają one powstawaniu nowych krostek. Unikać natomiast należy kremów z parafiną, olejami, masłami i woskami, bo te zapychają cerę.
http://www.bio-lifestyle.pl/images/BIO-BEAUTY/6._PROBLEMY_SKORNE/naturalny_krem_przeciwtradzikowy.jpg

ALVA RHASSOUL - Aktywny krem oczyszczający do cery tłustej i trądzikowej
http://www.bio-lifestyle.pl/images/BIO-BEAUTY/6._PROBLEMY_SKORNE/aktywny_krem_oczyszczajacy.jpg
Codzienny makijaż też powinno się ograniczać. Na szczęście w dzisiejszych czasach istnieje wiele kosmetyków do makijażu, które mają właściwości antybakteryjne.Na rynku pojawiły się produkty niekomedogenne, które nie zatykają porów oraz produkty działające punktowo.


 
Nowością dla mnie jest Ałun, nigdy go nie stosowałam ale może ktoś z was wypróbuje. Podobno dobrze radzi sobie z trądzikiem a do tego jest naturalny.
La Bottega dell`Alume - Ałun naturalny kamień w kostce na trądzik 



Mam nadzieję, że kosmetyki które wam poleciłam skuszą was i odejdziecie od tych drogeryjnych, które może i są tanie ale tak na prawdę nie wiele pomagają. Prawie każdy z nich zawiera alkohol a ten pomaga tylko chwilowo wysuszając krostki ale później jeszcze wspomaga powstawanie trądziku.

19 komentarzy:

  1. Zaciekawił mnie ten ałun :) już gdzieś coś o nim czytałam

    OdpowiedzUsuń
  2. słyszałam wiele dobrego o tym ałunie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe kosmetyki , na szczęście nigdy nie miałam z tym problemu ;)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie mam z tym problem :<.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że nigdy nie miałam z tym problemu, ale co do oczyszczania skóry to fakt, trzeba dobrać do tego odpowiednie kosmetyki, bo to baaardzo dużo daje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na szczęście jakiś czas temu opanowałam moje problemy z cerą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam jak ja w gimnazjum miałam problem z trądzikiem :) miałam go wszędzie!!!!
    Teraz samo znikło, dziewczyny! Czas dojrzewania jednak ma swoje wady :)

    http://kachaaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam problemu z trądzikiem, ale ciszę się, że są kosmetyki, która mogą pomóc osobom, które go mają. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam trądzik, jeszcze niedawno miałam całą brodę w krostach i brązowych plamkach tj przebarwieniach. Teraz jestem na antybiotykach i stan cery o wiele się poprawił ale wciąż męczyłam się z zaskórnikami i przebarwieniami. Niedawno zakupiłam żel do mycia twarzy z BIOLIQ ze specjalną szczoteczką i o matko .. blizn jest coraz mniej, a nosek i brodę mam gładziutką jak pupcia niemowlaka ,haha :D Wągry są "płaskie" i powoli znikają. Super produkt za niewielkie pieniądze, polecam :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. supermpost, u mnie pojawia sie od czasu do czasu

    OdpowiedzUsuń
  11. Trądzik to chyba najgorsze co się może pojawić. Ja jestem na antybiotyku i pomaga. Tych produktów nie używałam więc nie jestem w stanie nic o nich powiedzieć, ale wydają się być interesujące :)

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam problemy z trądzikiem :/

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może właśnie ten ałun pomoże, słyszałam wiele dobrego aczkolwiek sama nie testowałam.

      Usuń
  13. Świetny post! Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno uczciwie się odwdzięczę! Poklikasz w linki w poście? To dla mnie bardzo ważne - zrobię to samo u Ciebie! Mój Blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj,jak dobrze,że już etap trądzikowy mam za soba,ale bywa,że wyskakują mi niedoskonałości na plecach...dlatego czekam z utesknieniem na lato i pełnie słonca by to wysuszyć w cholere, haha Buziaki Kochana :-**

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/05/queen-of-disco.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja miałam cerę trądzikową, teraz ma ją mój brat więc ja zapobiegawczo, a on leczniczo - stosujemy różne preparaty. Z czystym sumieniem mogą polecić maść Benzacne, która nie jest oparta na kwasie salicylowym - dla mnie był on zdecydowanie za słaby. Można ją dostać w aptece i wysusza ona twarz, ale to jest akurat dla cery tłustej zbawienne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. kosmetyki naprade godne uwagi:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy artykuł :) Myślę, że kurację można poszerzyć też o zioła lecznicze. Słyszałam, że ostrożeń warzywny świetnie sobie radzi z trądzikiem i dodatkowo nie zaburza naszego organizmu tak jak niektóre leki. Ja planuję zacząc w tym tygodniu kurację. Myślę, że w połączeniu w kosmetykami efekty będą szybko widoczne :)

    OdpowiedzUsuń

- Każdy komentarz jest dla mnie osobistą motywacją

-Jeżeli chcesz zaobserwuj, rewanżuje się, ale chciałabym, żeby moi obserwatorzy odwiedzali czasem mój blog.