środa, 1 kwietnia 2015

Oleje dobre na wszystko




Ostatnio stały się bardzo popularne i szeroko dostępne, mimo, że znane są już od dawna, np. Hinduski używają ich prawie codziennie do olejowania włosów. Dziś u nas są absolutnym hitem, ja polecam te, które zawierają tylko naturalne składniki ale możemy znaleźć również takie z dodatkiem peptyd, retinolu i witamin.

Najlepsze są te, które powstają przez tłoczenie na zimno, ponieważ zachowują najcenniejsze składniki np. arganowy czy tłoczony w niskiej temperaturze olej migdałowy. Są cennym źródłem witamin, kwasów tłuszczowych i polifenoli. Dzięki temu, że nie zawierają wody wchłaniają się głębiej, lepiej i szybciej.

Twarz
Wbrew pozorom oleje można stosować do każdego rodzaju cery, również tłustej, tutaj najlepiej sprawi się olejek z drzewa herbacianego, sandałowego,  paczuli, jałowca. Należy rozprowadzić kilka kropli olejku na twarz, można przykryć ją wilgotnym ręcznikiem i po kilku minutach wmasować w skórę twarzy i szyi aż do wchłonięcia. Ponieważ oleje mogą zostawiać tłustą warstwę, najlepiej stosować je wieczorem na oczyszczoną skórę lub na serum czy krem (stosowany pod krem czy serum może blokować ich wchłanianie).


Dzięki dużej zawartości kwasów nienasyconych mocno zmiękcza naskórek i wzmacnia lipidową barierę ochronną.
 http://www.fitoteka.pl/pl/p/Olej-ze-slodkich-migdalow-zimnotloczony-100-ml/146




Bogaty w witaminę A, doskonale nawilża, wygładza i regeneruje skórę. Staje się ona jędrna i elastyczna a zmarszczki zostają spłycone. Pozostawia cerę delikatnie muśniętą słońcem.

 http://www.esent.pl/pl/p/Olej-Marchwiowy-naturalny-100-ml/123

Ciało
W tej sferze coraz popularniejsze stały się tzw. suche olejki, które powinno nakładać się na suche ciało, tuż po prysznicu kiedy jest jeszcze rozgrzane. Suche olejki oprócz związków natłuszczających zawierają suche emolienty np. silikony. Powoduje to och szybkie wchłanianie bez tłustego filmu na skórze, za to pozostawia ją dobrze nawilżoną.


Nawilża i odżywia skórę wrażliwą, suchą, alergiczną i dojrzałą. Reguluję pracę gruczołów łojowych skóry tłustej.

 Olej z wiesiołka w opakowaniach 250 ml


Kąpiel
Oprócz tego możesz ich używać do kąpieli lub użyć olejków eterycznych. Do wanny dolej jednak nie więcej niż 10 kropli, ponieważ może on podrażnić skórę w dużych ilościach. Olejek wlewaj na powierzchnię wody, nigdy natomiast pod strumień i do zbyt gorącej wody, gdyż ta tłumi zapach i dobroczynne właściwości.


Wspaniale nadaje się do pielęgnacji łamliwych i zniszczonych włosów. Naturalnie chroni przed promieniami UV. Można go stosować do demakijażu.


 http://www.esent.pl/pl/p/Olej-Makadamia-kosmetyczny-organic-100-ml/122

Włosy
Bardzo popularne ostatnio stało się olejowanie włosów. Pomaga to odzyskać ich zdrowy blask, odżywia je i nawilża. Szczególnie polecane jest dla włosów suchych i zniszczonych. Na wilgotne lub suche włosy nałóż olejek i po pół godziny spłucz. Dla lepszego efektu można trzymać nawet całą noc a włosy znów staną się piękne. Uwaga! W niektórych przypadkach włosy należy umyć 2 razy żeby dokładnie zmyć olej.

Nakładany na włosy dokładnie je pielęgnuje, zapewnia odbudowę i ochronę oraz chroni przed łupieżem. Pielęgnuje cerę bardzo suchą, łuszczącą się i swędzącą. 

http://www.sklep.olvita.pl/product-pol-5-Olej-kokosowy-w-opakowaniach-100-ml.html







11 komentarzy:

  1. Lubię i używam wszystkie oleje z opisanych.

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie używałam takiego olejku

    OdpowiedzUsuń
  3. ja się coraz bardziej przekonuję do olejków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja najbardziej lubię arganowy :)
    Pozdrawiam serdecznie, MÓJ BLOG/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Oleje są fantastyczne, ale nie każdy olej nadaje się w każde miejsce i do każdej cery. Część olei nadaje się np. do twarzy suchej, część do tłustej. Kokosowy np. w ponad 90% składa się z kwasów nasyconych, dlatego ma mega potencjał zapychający. Jest świetny na włosy, skórę ciała, ale niewielu osobom sprawdzi się na twarzy. Szczegółowo o tym pisałam tutaj http://ervish.blogspot.com/2015/03/olejem-w-pryszcze.html zazwyczaj nie wklejam swoich linków, ale myślę że Twój (bardzo dobry) wpis świetnie zgrywa się z tym, o czym pisałam wcześniej. W sumie to nie wiedziałam o suchych olejkach z silikonami, muszę poczytać o tym :) Miałaś olejek z marchewki, ciekawa jestem czy plami skórę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Nie miała, czy plami skórę to nie wiem ale czytałam gdzieś kiedyś że należy poczekać aż się wchłonie bo może plamić ubrania. Miałam kiedyś krem z Fitomedu z olejem z marchwi i na szczęście nic nie plamił.

      Usuń
  6. Mój ulubieniec to olej kokosowy. Używam go do włosów, paznokci, jako krem do twarzy i jako balsam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oleju z marchewki jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja używam tylko arganowego - do rzęs i włosów. A o marchewkowym pierwszy raz słyszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skusiłabym sie jak juz na olejek ktory słuzy na suchą skóre. Uciazliwe jest nakładanie olejów i balsamów po ktorych skóra jest natłuszczona i sie swieci gdyz chcialabym mieć idealnie gładką i swieżą skore z rana :)
    Co do twojego komentarza, masz racje, czasami mnie rowniez nie chce sie czytac na niektorych blogach wszystkiego od deski do deski. Wtedy czytam poczatek i przelatuje wzrokiem reszte na szybko. Chodzi mi bardziej o to, że sa blogerki ktore nie czytaja zupelnie nic. Szczegolnie chodzi mi o te, ktore nie przeczytaja nawet jednego zdania ktore jest napisane wielkimi literami ze na zdjeciach jest moja modelka a ja jestem tylko fotografem i mimo wszystko dostaje komentarze typu slicznie wygladasz :)
    Pozdrawiam ! :)

    ----Poznaj mój świat fotografii----

    OdpowiedzUsuń

- Każdy komentarz jest dla mnie osobistą motywacją

-Jeżeli chcesz zaobserwuj, rewanżuje się, ale chciałabym, żeby moi obserwatorzy odwiedzali czasem mój blog.