sobota, 21 lutego 2015

Włosowe problemy zimą



Wraz z przyjściem zimy zaczynają pojawiać się problemy z włosami. Jednym z czynników jest noszenie czapki, nie należy jednak z niej ryzykować, ponieważ większość ciepła ucieka właśnie przez głowę. Zimą włosy stają się bardziej tłuste, suche, łamliwe i elektryzują się, dlatego należy im pomóc.


Brak zdrowego wyglądu
Najczęstszą przyczyną braku połysku włosów jest ich przesuszenie, spowodowane przebywaniem w przegrzanym pomieszczeniu lub nadużywaniem preparatów do stylizacji włosów (alkohol w składzie kosmetyków powoduje przesuszenie). Niezbędny jest tutaj dobry szampon, odżywka i przynajmniej raz w tygodniu maska. Aby jednak się nie przetłuszczały nie nakładaj jej na skórę głowy a jedynie od połowy długości włosów i nigdy na mokre włosy a wilgotne, ponieważ z mokrych odżywka spłynie. Głowę owiń folią a następnie ręcznikiem, ciepło spowoduje lepsze działanie kosmetyków.

Lavera - Odżywka do włosów Połysk i pielęgnacja z bioolejem z awokado i biomleczkiem migdałowym



 


Lavera - Fluid na rozdwajające się końcówki włosów


 http://www.bio-lifestyle.pl/images/LAVERA/HAIR/fluid_na_rozdwajajace_sie_koncowki.jpg

Łamią się
Bardzo często jest to spowodowane wychodzeniem  z domu w wilgotnych włosach. Zawarta w nich woda zamarza, zwiększa swoją objętość co prowadzi do ich łamania. Należy zawsze przed wyjściem z domu porządnie je wysuszyć. Upinanie i wiązanie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Oprócz tego niezbędne jest nawilżenie, Bardzo popularne ostatnio stało się olejowanie, idealne do zniszczonych, łamliwych i matowych włosów. Najpopularniejszy jest olej rycynowy i oliwa ale dobrze sprawdza się również olej arganowy, ze słodkich migdałów i kokosowy. 

Olej ze słodkich migdałów (zimnotłoczony) Fitomed


 



 http://www.bio-lifestyle.pl/images/NITAI/DABUR/WZMOCNIENIE_WLOSOW/Vatika_olejek_kokosowy_150ml/olejek-kokosowy-do-wlosow-vatika-300ml-dabur.jpg

Elektryzują się
Jeżeli po zdjęciu czapki Twoje włosy szaleją we wszystkie strony to znak, że zostały naelektryzowane. Nie jest to tylko problem estetyczny, ponieważ mikrowyładowania uszkadzają łuski włosów. Mi osobiście pomogła nafta kosmetyczna. Po pierwsze wyrzuć plastikowy grzebień, wymień go na metalowy lub drewniany. Do rozczesywania używaj szczotki zakończonej kuleczkami masującymi skórę głowy. Staraj się ograniczać używanie suszarki i prostownicy a jeżeli już musisz stosuj specjalne spraye chroniące włosy przed gorącem. Niezbędne są tutaj oczywiście maski i odżywki.


 http://www.bio-lifestyle.pl/images/BIO-BEAUTY/AUBREY/Ziolowy_spray_srednie_utrwalenie.jpg

Aubrey - Wygładzająca odżywka do suchych i zniszczonych włosów z olejem kameliowym


 

Przetłuszczanie
Zimą włosy wydzielają więcej sebum broniąc się przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi. Pod czapką skóra głowy często się przegrzewa co dodatkowo wzmaga pracę gruczołów łojowych. Tłusta warstwa otacza włos na całej jego długości sprawiając, że tracą one świeżość i są przyklapnięte. Dlatego myj je tak często jak tego potrzebują. Zrezygnuj z ciężkich i obciążających masek i odzywek do włosów. Preparaty do stylizacji np. woski czy pasty zamień na lekkie pianki i delikatne pianki. 

Szampon ziołowy do włosów tłustych (Mydlnica lekarska) Fitomed


 

Aubrey - Odżywcza płukanka z zieloną herbatą do tłustych włosów


 http://www.bio-lifestyle.pl/images/BIO-BEAUTY/AUBREY/Plukanka_do_tlustych_wlosow.jpg

24 komentarze:

  1. Ja myję włosy 2 razy w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie nosze czapki i nie elektryzują mi sie włsoy w zimie a myje co drugi dzień;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post ! Mi włosy strasznie się elektryzują i nie tylko jak zdejmę czapkę ale ogólnie przyczepiam się do ludzi włosami Xdd

    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja myję włosy co 2 dni :) Mi włosy raczej się nie elektryzują, tylko przez swetry, a mam wełnianą czapkę :D
    http://maniolowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Elektryzowanie się włosów od szala to zmora zimy

    OdpowiedzUsuń
  6. oj to prawda, ja szczegolnie mam prpblem, bo mi sie strasznie puszą włosy ;/
    ten chlopczyk przezabawny ! ♥

    xoxo
    gertrama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny i praktyczny post :) mnie zaciekawil temat o elektryzowaniu się włosòw. Naprawde jak zdejmuję czapkę to jakby każdy włos miał inny świat :) chętnie przejde i zacznę praktykować twoje porady.

    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    mrsvicky1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny post ja nie wpadłam by na coś tak oryginalnego :) http://madzia-magdzia.blogspot.com/ +Więcej takich ... ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety to koszmar te elekryzujące się włosy ,próbuje różnych metod z różna skutecznością :)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  10. przypomniałaś mi, że miałam wrócić do olejowania olejkiem migdałowym, bo jakoś zawsze o tym zapominam, a naprawdę mi pomagał. :) kokosowego nie mogłabym używać, bo zapewne ciągle bym go używała i zachwycała się zapachem. ;)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje wlosy w zime bardziej sie przetluszczaja maja mniej polysku.
    Zapraszam na nowy post! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odzywki w zimie sa niezbedne tez dla moich wlosow. :)
    visit me soon on
    http://pearlinfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam olej ze słodkich migdałów do włosów, ale Vatika z kolei u mnie kompletnie się nie sprawdziła :-(

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapraszam na konkurs - do wygrania śliczna bransoletka ChouChou

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. fajny blog :)
    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/02/alone.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi się włosy mocno plączą od szalików niestety.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam nic z Twoich propozycji a kilka mnie zaciekawiło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post, bardzo praktyczne porady ;)
    www.honestallthetime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo fajne porady ^^
    ja mam suche włosy, ale używam odżywki z GARNIERa o zapachu awokado i mi pomaga ;-)
    dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy :3 dzięki !♥
    buźka :*

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  20. zaciekawiłaś mnie tymi kosmetykami :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne porady :)
    Zajrzyj do mnie jak chcesz. :)
    http://maly-swiat-kolorowki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Odkąd zaczęłam olejować włosy i nakładać maski na całą długość włosów przynajmniej 1 raz w tygodniu, to włosy przestały mi się elektryzować i łamać :) Staram się nawilżać włosy, aby nie były zbyt suche :) Aby się nie przetłuszczały, to nakładam maski i odżywki na wysokości ucha :)
    Świetne porady! :) Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. super post! :) ja myje wlosy dwa razy w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Z tych produktów, o których piszesz mam tylko jeden, ten olejek kokosowy http://kosmetykiorientu.pl/olejki-do-wlosow/63-dabur-vatika-olejek-kokosowy-300ml.html i u mnie sprawdza się doskonale. Nakładam tak jak radzi producent, czasem rzeczywiście zostawiam na noc i naprawdę widać efekty. Nie mam już takich suchych końcówek, jak miałam praktycznie każdej zimy, włosy są nawilżone, lśniące, zdecydowanie zdrowsze. W ogóle uważam, że warto próbować właśnie naturalnych olejów, a nie kosmetyków, które zawierają ich niewielkie ilości. Ten ma oleju właśnie bardzo dużo, stąd tak dobre działanie.

    OdpowiedzUsuń

- Każdy komentarz jest dla mnie osobistą motywacją

-Jeżeli chcesz zaobserwuj, rewanżuje się, ale chciałabym, żeby moi obserwatorzy odwiedzali czasem mój blog.