niedziela, 1 lutego 2015

Dermokosmetyki. Co to?


Dermokosmetyki albo kosmeceutyki to preparaty kupowane w aptekach. Różnią się tym od drogeryjnych kosmetyków, że oprócz działania pielęgnacyjnego posiadają także lecznicze, przede wszystkim skóry alergicznej i wrażliwej. Można je poznać po małych opakowaniach, gdyż nie zawierają środków konserwujących.



Kolejną różnica jest to, że dermokosmetyki nie są uniwersalne. Tworzone są z przeznaczeniem do leczenia konkretnych problemów skórnych. Zawierają składniki o działaniu aktywnym w wysokich dawkach, przez co należy aplikować je w małych ilościach. Bazą do ich produkcji są wody termalne w składzie posiadające krzem, żelazo, cynk czy mangan. Oprócz składników nawilżających jak np. azuleny, oleje czy białka zawierają substancje pomocnicze przeciwzapalne, kojące i ochronne. Z reguły końcowy produkt jest bezbarwny i bezwonny dzięki czemu rzadko uczula.



 
Produkcja dermokosemtyków przypomina nieco produkcję leków, czuwa nad nimi sztab chemików i dermatologów. Nie zastąpią jednak leków! Dobrze dobrane mogę pomóc w bardzo dużym stopniu, łagodząc objawy i poprawiając stan skóry nie lecząc ich jednak. Dlatego najlepiej przed ich użyciem skontaktować się z dermatologiem.

 

14 komentarzy:

  1. jak zwylke zaczytałam się :) super post

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawe kosmetyki ;)
    zaobserwowałam i zapraszam do siebie ;)
    http://lilajanowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedzialam ze kosmetyki z apteki mają jakies inne nazwy. ;D
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy się nie zastanawiałam nad tym, co to są dermokosmetyki i cóż - znów wychodzę z Twojego bloga mądrzejsza. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widzę, że są takie dermokosmetyki :o
    Raczej użyje :D

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie słyszałam o którymkolwiek z tych produktów ;) ja często kupuję szampony w aptece

    Pozdrawiam i zapraszam, correct-incorrect.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. W ostatnim czasie często się skłaniam własnie ku dermokosmetykom :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obserwuję i zapraszam do siebie: www.m-insomnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja akurat nie lubię za bardzo dermokosmetyków :) tzn uważam że są znacznie lepsze niż drogeryjne, ale przychylam się ku kosmetykom naturalnym. moja skóra lubi je najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję - wreszcie wiem, co to takiego ! Zapraszam na bloga, nowa szata graficzna :)
    http://maniolowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatny post - naprawdę warto wiedzieć, czym właściwie są dermokosmetyki. Wstyd się przyznać, ale jeszcze rok temu nie miałam na ten temat zielonego pojęcia... Teraz jednak jestem już bardziej wyedukowana i wiem, jak istotne jest, aby dobrać odpowiedni dermokosmetyk do typu skóry (sucha, tłusta, trądzikowa itd.) - myślę, że każdej z nas przyda się lektura takiego mini poradnika dotyczącego właśnie tego tematu: http://nowafarmacja.pl/blog/jak-dobrac-dermokosmetyk-do-typu-skory-praktyczny-poradnik - cenny artykuł, polecam!

    OdpowiedzUsuń

- Każdy komentarz jest dla mnie osobistą motywacją

-Jeżeli chcesz zaobserwuj, rewanżuje się, ale chciałabym, żeby moi obserwatorzy odwiedzali czasem mój blog.