sobota, 20 grudnia 2014

Najczęstsze błędy w pielęgnacji

Używasz wielu drogich kosmetyków, spędzasz wiele czasu na pielęgnacji a mimo to efektów nie widać? Może robisz coś źle lub w nieodpowiedniej kolejności?

Kupowanie kremów nieodpowiednich dla Twojego rodzaju cery
Cyferki 40+ na kosmetykach są tylko wskazówką do użytkowania ale nie wyznacznikiem. Wszystko zależy od rodzaju cery, równie dobrze kremu dla pięćdziesięciolatki może potrzebować trzydziestolatka i odwrotnie. Zdarza się, że wiele pięćdziesięciolatek potrzebuje tylko kremów nawilżających a trzydziestolatka ujędrniających. Najlepiej stan Twojej cery oceni kosmetyczka, jeżeli jednak nie stać Cię na fachową poradę skorzystaj z darmowych porad w drogeriach, gdzie dowiesz się jaką masz cerę.

Lavera - Krem ujędrniający na noc do cery dojrzałej 30+ z wyciągiem z bio-białej herbaty i olejem karanja

http://www.bio-lifestyle.pl/images/LAVERA/FACES_MY_AGE/Krem_ujedrniajacy_na_noc.jpg
Stosowanie kosmetyków bez filtrów
Codziennie narażamy naszą skórę na działanie promieniowania UVA, które przyśpiesz starzenie naszej skóry. Z tego powodu bardzo ważna jest ochrona przed nimi odpowiednimi kosmetykami. Nie ma bowiem innego sposobu, żeby uchronić się przed nimi, cały czas działa na nas światło słoneczne, nawet gdy znajduje się ono za chmurami.




Bez kremu pod oczy
Wiele z nas używa kremu do twarzy ale o specjalnej pielęgnacji skóry pod oczami zapominamy. Miejsce to ma bardzo cienką skórę i bez dobrej pielęgnacji starzeje się w szybkim tępię. Właściwie dobrany krem i odpowiednio nakładany, tak by nie rozciągać skóry może zdziałać cuda.

Mój krem nr 10

 195710ef99c87120d46a059c6ba938c47406d5f9


Częsty peeling
Peeling jest bardzo ważny przy pielęgnacji, ponieważ pomaga usunąć martwy naskórek, jednak zbyt częsty szkodzi naszej cerze. Staje się ona osłabiona, cieniutka i podatna na podrażnienia. Przy cerze suchej, wrażliwej i naczynkowej wybieraj peeling enzymatyczny i stosuj go co 10 dni natomiast przy cerze tłustej, mieszanej i normalnej ziarnisty około raz w tygodniu.
Tłusta cera
Ten rodzaj cery sprawia najwięcej problemów. Błędem jest wyciskanie pryszczy i ciągłe matowienie cery antybakteryjnymi żelami i tonikami z alkoholem. Do jej oczyszczania używaj płynów micelarnych, pianej i żeli z siarką, kwasami owocowymi i alantoiną.

Żel ziołowy do cery tłustej (Mydlnica lekarska)


 

Gorąca kąpiel
Gorąc kąpiel w wannie przynosi relaks ale gorąca woda powoduje pękanie naczynek krwionośnych oraz niszczy ochronną warstwę lipidową skóry. Ulega ona wtedy podrażnieniu i szybciej się starzeje. Na co dzień staraj się korzystać z prysznica, a najwyżej raz w tygodniu pozwól sobie na relaks w wannie.

Bjobj - Krem pod prysznic i do kąpieli Sesamo

 http://www.bio-lifestyle.pl/images/HOMEO_FIT/BJOBJ/Krem_pod_prysznic_i_do_kapieli_Sesamo.jpg
Stylizacja włosów na gorąco
Zbrodnią dla włosów jest prostownica, suszarka i lokówka. Na ile to możliwe staraj się zrezygnować z używania suszarki. Korzystanie z prostownicy i lokówki ogranicz do minimum, a jeżeli już musisz z nich skorzystaj używaj preparatów ochronnych. Odżywkę nakładaj na lekko osuszone włosy gdyż z mokrych spłynie.

Nieodpowiednia kolejność mycia
Każdą kąpiel rozpoczynaj od mycia włosów, ponieważ składniki zawarte w szamponach bardzo szkodzą skórze i cerze. Twarz myj na końcu preparatem do tego przeznaczonym.


 

27 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post :)
    http://variouseverything.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Post super, świetne rady :))
    Nieodpowiednia pielęgnacja zamiast pomóc, może jedynie zaszkodzic.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! ;)
    Zapraszam do mnie:
    zwyklyblog-zwyklejdziewczyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawił mnie fragment Twojej notki o tłustej cerze. Sama taką mam i szczerze nawet nie podejrzewałam że nie można używać toników z alkoholem. Nie jestem jedyna, pewnie wiele dziewczyn byłoby równie wdzięczne za informacje dotyczące pielęgnacji tłustej cery. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja uwielbiam goracą kąpiel :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo tego ze wiem, że grące kompiele sa szkodaliwe nie wyobrazam sobie z nich zrezygnowac; z peelingiem kiedys tez popelnialam blad bo pisalo ze mozna robic co 3-4 dni, az sie przejaechalam i robie wlasnie raz na poltora tygodnia. Krem pod oczy to podstawa, to wynioslam z domu i od 20roku zycia codziennie, chocby sie walilo palio, nie wazne czy satc mnie na drozszy czy tanszy - to obowiazek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W 100 % się zgadzam z tym co napisałaś. Kolejność jest bardzo ważna przy pielęgnacji cery :)
    http://autre-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Kivvi - Żurawinowy peeling do ciała na bazie brązowego cukru 120 m, prezentuje się pięknie i chętnie bym go przetestowała. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. u co do gorących kąpieli to mam z nimi problem bo je uwielbiam !:D

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny post! bardzo przydatne rady:)

    www.kkaasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. dziwię się że teraz jednak nagminnie ludzie popełniają błędy w pielęgnacji
    nawet w końcu jest ineternet i można sobie poczytać co i jak
    a i kosmetyków jest cała masa i można wybrać te dobre, ale w rozsądnej cenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie to dziwi. Ale ludzie chyba zwyczajnie przekonani są, ze tak jak robią to teraz jest dobrze :)

      Usuń
  12. Nigdy o nich nie słyszałam :3

    Dodałabyś u mnie komentarz? Byłoby mi strasznie miło. Wesołych świąt! :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  14. pozyteczne rady!
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/12/sloneczna-niedziela.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow – I love the pictures! Want all this stuff!
    Also the design of your whole blog is really pretty, girl! ♡
    I’m following you via gfc & look forward for your next post. You’re great – keep going! ♡
    Adoorablee.blogspot.com ♡

    OdpowiedzUsuń
  16. The brown sugar scrub sounds pretty good. Nice review. Lovely blog here btw! Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny post. Chyba najlepszy jaki tutaj czytałam. :)
    Chętnie dowiedziałabym się o eksperta jaki na prawdę mam rodzaj cery. Z moich obserwacji wynika, że mieszany, ale... może akurat bym się zdziwiła? :)
    Kremów po oczy używałam jakiś czas temu, a że jakiś super rezultatów nie widziałam - odpuściłam sobie.
    Peeling stosuję bardzo często, no i dzięki Tobie dowiedziałam się, że myję się we właściwej kolejności xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, fajnie usłyszeć takie słowa.

      Usuń
  18. Amazing post !Would you like to follow each other?
    http://kate-fashionschtick-kate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam gorącą kąpiel:/
    przydatny post!
    http://stylishlife93.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Dowiedziałam się kilku rzeczy, które robie źle. Postaram się ich już nie robić :)
    Dziękuje :)
    www.kasieek-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post, nie wiedziałam że sama popełniam aż tyle błędów w pielęgnacji :)

    Zapraszam do Mnie:
    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ciekawy post ;) a kosmetyki wszystkie chciałabym wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  23. przydatny wpis, będę musiała przemyśleć swoją pielęgnację :)

    OdpowiedzUsuń

- Każdy komentarz jest dla mnie osobistą motywacją

-Jeżeli chcesz zaobserwuj, rewanżuje się, ale chciałabym, żeby moi obserwatorzy odwiedzali czasem mój blog.